Showing posts with label streetphotography. Show all posts
Showing posts with label streetphotography. Show all posts
As a nurse, I spend most of my hours in the hospital, working at one of the biggest ER´s in northern Europe. Around me, so many people, so much skill. But still. There´s a few that really strike you as something else. Something more. Worth really getting to know. This guy. One of them- indeed.) There´s just something about the way that he really sees and acknowledges the people around him, both patients and co-workers, the way he always brings a smile when entering a room! Mr surgical doctor Joel Touma! You´re truly one of the best! R

noen ganger så er make believe følelser faktisk ganske representative for hvordan man egentlig føler seg. Om man kjenner litt etter. i alle fall for ho her. - se litt gærn ut sa jeg. Og Felix leverte. Leverer alltid. Fantastisk modell for fotografspire in the making. Takk for at du stilte opp enda en gang min venn! Du er rå:)

føles ikke så blått ut. Mer som om fargene tar helt overhånd når man rusler langs elva. Akerselva. Fineste elva i byen. Hjertet litt. Mitt banker alltid litt roligere langs kunsten og folka og finurlighetene som omgir den. Akerselva for alltid & eveer! På blå, men not blue.
- kan jeg ta bilde av deg, spurte jeg om og om igjen, for uansett hvor jeg snudde meg den kvelden så var det fab kids i fab kostymer... og kidsa bare - seff! Fine ungene- ungdommene- nesten voksne, men still kids. Tenk å kunne skape seg en verden der alt er lov. Å være som en er, eller vil være:) Lek, lær, vær! Kudos to you:) well done! 

Wonderful, delightful California. Thank you so much for treating me and my camera so, so well. The beaches, the people, the almost indian summer going on. I´m enjoying it. Truly enjoying it as I´m m quietly observing the people, feeling the sun on my back, smelling the ocean as the cooling breeze from it gently makes the air better to breath in. Walking along the beaches, taking it all in I can't help thinking about how incredibly lucky I am. Life. Soo good!
noen ganger fanger øyeblikkene meg. Som menneske og som nyskjerrig fotograf. Jeg glemmer alt annet og ser som en uinbuden gjest. Observerer, knipser.. beundrer ..og forsøker å ikke være i veien for magien. Det her var et sånt et. Et sånt øyeblikk. De enset meg ikke, for oppslukt av varmen og hverandre og det å være to. Fine folk, fin dag. Fint øyeblikk. Heldig fotograf:)
Jeg vet ikke hva han tenkte på. Fyren som satt der med hendene i fanget. Kanskje hadde han glemt mobilen sin,.. eller kanskje er det blitt sånn at jeg er blitt så vant med å se at alle til enhver tid holder elektronikk i hendene at det å se noen uten får meg til å tenke ...at de tenker på noe annet. Noe dypere enn face og insta og vg og .. Jeg vet ikke hva han tenkte på. Men jeg vet at han fanget oppmerksomheten min i noen korte øyeblikk. Midt på plassen der, på vei til et helt annet sted.
Noen ganger..noen ganger er det mest fantastiske i livet å bare henge litt. På et tre, eller under ei bru. Med broren sin og tanta si og sola. Når tanteungene inntar CK30 tar tante de med ut i Osloby.For å oppleve byen, for å se akerselva og alle bruene og Tøyenparken og Sofienbergparken. For byen er så fin. Og de er så fine. Kino er ut, utelivet er inn. Captured good times. Med verdens fineste.

Det er egentlig ganske fint. Med fugler. Som mates. Placa de Catalunya. Hvordan de som mater fuglene noen ganger blir så tatt av øyeblikket at de glemmer alt rundt litt. De fleste. Han her er kanskje unntaket. Han stirret på meg, og jeg tittet tilbake. Lenge.Veldig lenge. Nesten litt sånn creepy lenge. Så løftet jeg kameraet, han nikket, smilte litt, og ble alvorlig igjen- Så så han rett inn i det.Som et uutalt klarsignal. Hverdagsmagi for en fotograf in the making. Takk stranger for at du lot meg fange deg of fuglene litt.

If you jump on the metro and actually endure suffering through the very hot and humid underground system of Barcelona, you can indeed luck out and get to see this crowd preforming. Or... not really preforming, more like.. just... locals doing what locals do.
Plaza Del Sol, Grácia, the place to be if you want to stay up all night, dance like there´s no tomorrow and sing tunes who´s words you don´t know, but still feel the urge to hum. Oh my. Spain, I miss your charm. And warmth. And wonderfulness. 


...bor i toppen på et tre, han er aldri ferdig når han drar avsted,han skal spise fire konglefrø og danse litt grann,han skal erte frøken Skjære og en gammel kråkemann. Nøtteliten gjør så mange rare hopp
ifra tre til tre og stamme ned og opp, Og hopp og sprett og tjo og hei og fire kvister deler seg.Så hopper Nøtteliten - Hei på deg
Litt som Laila egentlig.) Gleder meg til Køben!

Oh London. I´ve got the blues...I miss you... I long for you... I want to go back...Right now. To your streets, to the people making them come alive, to the sounds, the smells, oh .. of just being. Darling, wonderful, delightful, exciting London.. I´ll see you soon

Husker du? Nesten et år siden faktisk.. Vår i luften og trærne hadde omtrent de samme fargene som de har akkurat nå. Jeg hadde spurt om du kunne stille som modell, om jeg kunne øve meg litt. På komposisjon, iso, lukkertid og lys og ...- props, Renate. Props må du ha, sa du. Og du kan jo sånt,  så nå har jeg alltid det med meg. Eller nesten alltd. Jeg har i allefall begynt å planlegge mer enn jeg gjorde da. Et år etter.  Felix.
Takk for at du alltid er der. En av de fineste kara jeg vet. Rett og slett. Ferdig snakka.

.. got left behind in Prague. Poor little thing, elfin´ it up the best he can. Crying out loud and begging for customers to buy his chocolate in the store next by. I did, and he winked his eye. Smiles until new costumers arrived, then all sad again. Come pick up your elf boy, Santa Claus. He is clearly a little lost. And cold.. and sad. Kinda All I want for Xmas....
 
... was standing just like that for what seemed like forever. Just thinking, I guess. Maybe about the flowers she had competition selling by a dozen other florists. Kind eyes, a very strict posture, but still not unfriendly. When I walked up to her to show her the photograph I just shot, she smiled, ran her hand gently over my cheek and nodded. I don´t really know what she meant by that, but it was all good. We were good. Not knowing each other, but still managing to feel so close. Just like that. Boarders and age don´t matter. I should travel more. I will travel more. Thank you for sharing your gentle touch with me old lady, and for reminding me that people aren´t always what they seem.

lydene i London er så digge. Deilige. Befriende. Fine. Bussene som brummer, musikerne som humrer. På sanger man tror man har hørt, men så... når man lytter etter, så høres de annerledes ut allikevel. Som om det er noe magisk med lyden.. når den er der... på gjensyn fineste byen. Vi ses snart igjen
Endelig hjemme. Come what may. Jeg er hjemme. I byen min, i hjertet mitt. Å bare være til.Det er det Oslo er til.  Opplevelser. Livet mitt.Oslo, kjære Oslo, Du er best. Folk er folk. Folk er bra

Ever since I first met Forrest and Jenny in ´94, I always kind of felt that there was something rare and special about girls with that name. And I don´t know why, I truly don't, but all Jenny's I´ve met ever since i fell in love with the move have in one way or another just reminded me about Gumps Jenny. Fridas sister Jennie, no exception; so warm, so kind, so charming, lovely, giving and wonderful. Can´t wait to meet you again in the wedding Jennie, you rock!

mamma



Jeg har verdens fineste mamma. Og ikke bare fordi hun er mamman min, men fordi hun er den hun er. Alltid tilstede, alltid omsorgsfull, kjærlig, varm og herlig. Jeg kjenner ingen andre som stiller opp som min mamma gjør. Kjenner ingen andre som kan få meg til å føle meg så spesiell, så elsket. Eller kanskje bortsett fra pappa. Han er også fin!
Det er no´spesiellt med måten gode foreldre viser kjærlighet på. Kan ikke måle seg med noe annet i verden. Takk kjære mamma, for at du er du. Store klemmer- R

For kidsa bare - åååå, se på reven, kan jeg ta bilde? Og rødhette bare- hei, hei, hei! det der er ikke no rev, det er en ulv. Og ulven bare- ææææ. Shit ass. Oslo, jeg elsker deg! Takk for at du lever og leverer!