Showing posts with label øyeblikk. Show all posts
Showing posts with label øyeblikk. Show all posts
Så fint at vi ikke fikk til den photoshooten i sommer Maria, så fint at vi måtte vente til høsten og fargene og skyggene. Og han der kidn din, wow- for en fyr:) Det er nesten litt sånn at jeg ikke helt kan tro på at du er mammaen til en 15 åring:) En veloppdratt, velartikulert, høflig og flott 15 åring indeed. Gratulerer med vel overstått konfirmasjon Marcus. Og grattis med snart et års dag fine kjær´steparet:) Gleder meg til fortsettelsen! Kos R
noen ganger fanger øyeblikkene meg. Som menneske og som nyskjerrig fotograf. Jeg glemmer alt annet og ser som en uinbuden gjest. Observerer, knipser.. beundrer ..og forsøker å ikke være i veien for magien. Det her var et sånt et. Et sånt øyeblikk. De enset meg ikke, for oppslukt av varmen og hverandre og det å være to. Fine folk, fin dag. Fint øyeblikk. Heldig fotograf:)
Jeg vet ikke hva han tenkte på. Fyren som satt der med hendene i fanget. Kanskje hadde han glemt mobilen sin,.. eller kanskje er det blitt sånn at jeg er blitt så vant med å se at alle til enhver tid holder elektronikk i hendene at det å se noen uten får meg til å tenke ...at de tenker på noe annet. Noe dypere enn face og insta og vg og .. Jeg vet ikke hva han tenkte på. Men jeg vet at han fanget oppmerksomheten min i noen korte øyeblikk. Midt på plassen der, på vei til et helt annet sted.
Så jeg har begynt med det! Å møte herr og fru- soon to be- et par dager før den store dagen. For å bli litt bedre kjent, for å tiite litt på locations og for å snappe noen flotte øyeblikk. Usminka og vakkert. Sånn helt naturlig, nært og ekte:) Så snakker vi litt sammen om hva de vil og hva jeg tror blir bra og blir stort sett svært så enige:) Tusen takk for en fantastisk dag i skogen vakre Anne Mette og Øivind.Gleder meg max til lørdag:)
Hun dama her, hun helt fantastisk tøffe og milde, morsomme og spennende dama her skal jeg reise til Cuba med om et halvt års tid! Herregud som jeg gleder meg Lillian! Blir rått, no doubt about it! :)
det er ikke så ofte det skjer, men innimellom så møter man folk som forandrer livet og hvordan man opplever det. Kjære Henrik. Takk for noen fine måneder. Du er helt sinnsykt rå, indeed..altså..wow! Takk for en helt fantastisk photoshoot ute i Holmliaskogen den der deilige søndagen for ikke så altfor lenge siden, men litt lenge siden lell. Tenkte du ville ta deg helt fab ut på bilder, og jommen, se så, hun hadde rett! :) Ses pluttselig Mr. Standingtree
oppdaterer photobloggen og inviterer deg gjerne til å ta en titt!:) På de viktigste foka vi verden. Verdens fineste å ta bilder av. Verdens letteste og vanskeligste å ta bilder av. Fange essensen av.. for det er no´spesielt med unger. Hvordan de er tilstede i øyeblikkene og minner oss på viktigheten av å leve. Fullt ut. Det finnes bare her og nå, for de som er skikkelig små. Og jeg er så heldig å ha fått tatt del i tilstedeværelsen. I noen små øyeblikk. klikk klikk. Thanx kids. You rock! Se fler bilder under Categories- VIP´s:)
Fine, fine Anette! Tusen takk for at jeg fikk ta disse soon-to-be-a-mother- bildene av deg. You rock! Så fantastisk positiv og laidback og chill. Det er no´med deg liksom. Måten du bare er ..tilstede i bildene.. Masse lykke til i tiden fremover! Stor kos
If you jump on the metro and actually endure suffering through the very hot and humid underground system of Barcelona, you can indeed luck out and get to see this crowd preforming. Or... not really preforming, more like.. just... locals doing what locals do.
Plaza Del Sol, Grácia, the place to be if you want to stay up all night, dance like there´s no tomorrow and sing tunes who´s words you don´t know, but still feel the urge to hum. Oh my. Spain, I miss your charm. And warmth. And wonderfulness. 


...bor i toppen på et tre, han er aldri ferdig når han drar avsted,han skal spise fire konglefrø og danse litt grann,han skal erte frøken Skjære og en gammel kråkemann. Nøtteliten gjør så mange rare hopp
ifra tre til tre og stamme ned og opp, Og hopp og sprett og tjo og hei og fire kvister deler seg.Så hopper Nøtteliten - Hei på deg
Litt som Laila egentlig.) Gleder meg til Køben!

Why I love photography so much?...well.. because..every now and then, if you happen to have your camera ready.. when the light is right, when the moon is in the seventh house, when all is said and done,.. you can,in fact:) capture a little bit of magic. If you´re lucky:) I got lucky! Thank you so much darlings for giving me the opportunity to feel lost in time. Capturing moments.. that´s what it´s all about, isn´t it<3 class="separator" data-blogger-escaped-div="" style="clear: both; text-align: center;">

London. Oh how I love the way you hand out random people standing on random streets, reminding me that people are people whereever we travel in the world.  I love your people, London. You did good.  Well presented!  Ha! Hm! ..Isn´t it strange how sometimes the littlest things about someone can make you stop. And look for a while. Make you see what you would otherwise have passed.
Absolutely no clue what this one is thinking of, but I can feel her. And she made me stop. Thanx London. You rcok!

Beste Bernard



Noen ganger, når det er lørdag og en luncher med verdens fineste tanteunge så må kameraet fram og øyeblikk snappes. Snipp- Snapp. Og tusen takk. Fine broder´n :) Noen øyeblikk- veldig mye finere enn andre øyeblikk. Bernard Boy, kuleste kisen i by´n- han gir verdens beste klemmer han. Tanteklemmer. Som tantehjertet gjemmer på.

Det er noe magisk med Oslovåren. Med folk og fe som våkner etter dvale, med sykler som sykles uten å smøres og sykkelvelter som resulterer i fine pauser.  Pusterom fra alt som kunne vært, men ikke er. Ved dammen på festningen er det lett å tenke, lett å være. Lett å finne håp og happiness. Også vanker det no seriøst kule birds der! Gakk Gakk lizm! Oslo. Verdens fineste by:)


lydene i London er så digge. Deilige. Befriende. Fine. Bussene som brummer, musikerne som humrer. På sanger man tror man har hørt, men så... når man lytter etter, så høres de annerledes ut allikevel. Som om det er noe magisk med lyden.. når den er der... på gjensyn fineste byen. Vi ses snart igjen
Takk søte Thea for at du valgte å bruke meg som fotograf i konfirmasjonen din! Kosa meg storveis! Du er helt nydelig! Gratulerer så masse med dagen
Når verdens fineste Anne Line inviterer til sprudlevann og morgenmat så er det bare å takke ja. Nyte dagen og tenke over hvor heldig man er som har møtt ei som henne; sterk, stolt, modig, vakker, herlig- ..befriende ærlig. Jeg er så gla´for at vi har funnet hverandre søteste du. Hadde jeg vært en kar hadde jeg falt sporenstreks in love:) Digger deg og alle sprella dine! og gleder meg allerede til neste år. Se! Dette har brått kommet inn i rekken av ting som deff må bli tradisjon! Takk for en fab dag!
Hvorhen du går i li og fjell, en vinterdag, en sommerkveld med fjord og fossevell. Fra eng og mo med furutrær, fra havets bryn med fiskevær og til de hvite skjær. Møter du landet i trefarvet drakt, svøpt i et gjenskinn av flaggets farveprakt. Se, en hvitstammet bjerk oppi heien, rammer stripen med blåklokker inn. Mot den rødmalte stuen ved veien, det er flagget som vaier i vind. Ja, så hvit som det hvite er sneen, og det røde har kveldssolen fått, og det blå ga sin farve til breen, det er Norge i rødt, hvitt og blått. Tekst: Finn Bø, Bias Bernhoft og Arild Feldborg. Melodi:Lars-Erik Larsson.
Ja, vi elsker dette landet som det stiger frem. Furet, værbitt over vannet, med de tusen hjem. Elsker, elsker det og tenker, på vår far og mor,og den saganatt som senker drømmer på vår jord. Og den saganatt som senker drømmer på vår jord. Og vers 2 folkens! skjerpings:) Norske mann i hus og hytte,takk din store Gud!Landet ville han beskytte,skjønt det mørkt så ut. Alt hva fedrene har kjempet, mødrene har grett,har den Herre stille lempet,så vi vant vår rett. Har den Herre stille lempet,så vi vant vår rett. Neste år sitter den!:)

..og pluttselig, en gang i januar eller så.. så møtte jeg den snella her. Ei helt fab frøken som skulle vise seg å bli en kjær venn med et stort, stort hjerte, tøffe meninger og fine tanker verdt å merke seg. Darling Laila. Du er helt rå! Gleder meg til resten! Takk forresten for en helt underbar dag i botanisk hage! Let´s do it again real soon:)

Family ties are precious things, Wowen through the years, Of memories of togeherness, Of laughter, love and tears.. Family ties are treasured things, And far though we may roam, The tender bonds with those we love, still pull our hearts towards home - Virginia Moore


Verdens beste dag med verdens fineste Tina.  Digger deg. Snille, varme, fine, gode Tina. Min sin :)